De taak schoonmaak is bedacht om het (maandagochtend) schoonmaak- en onderhoudsteam te ontlasten en om ouders die in het weekend moeten werken of geen affiniteit hebben met een drukke kantinedienst op zaterdag een alternatief te bieden.
Vanaf de start in september was er veel enthousiasme bij ouders. Maar ook waren er ouders die zonder afmelden hun taak niet uitvoerden. Dat is natuurlijk teleurstellend voor de vaste vrijwilligers die hier wel op rekenen. Dat levert alsnog meer werkdruk voor diegenen die wel aanwezig zijn.
Sinds januari delen we daarom een grotere groep ouders (meer teamgebonden) in. Voordeel daarvan is dat ouders onderling kunnen afspreken om met elkaar te gaan en/of elkaar aanspreken als een ouder uit hun team niet is geweest.
Voordeel van deze taak is dat het doordeweeks 's avonds is én maximaal maar 3 uur. Bovendien is het gezellig om met de ouders van het hetzelfde jeugdteam de taak uit te voeren. Ook is het minder intensief dan een kantinedienst op zaterdag.
De taak is op maandag- en op vrijdagavond van 19.00 - 21.00 uur, doorgaans is het om 20.30 uur al klaar. De vaste vrijwilligers Shalisa, Paul en José helpen de ingedeelde ouders op weg. Zij ondersteunen 1x per maand. De commissie wil dit aantal vaste vrijwilligers trouwens graag uitbreiden. Zij streeft naar een rooster van 1x per 6 weken. Dat komt neer op 6x per seizoen. Belangstellenden worden verzocht om contact op te nemen.
Dus ben je ingedeeld, zorg dan dat je er bent. Lukt dat niet overleg dan met andere ouders van het jeugdteam om er alsnog voor de zorgen dat er voldoende mensen zijn om de taak uit te voeren. Dan is het werk snel gedaan en nog gezellig ook. Uiteraard kan bij vragen ook contact opgenomen worden met de coördinator (
[email protected]).
De planning van de schoonmaaktaak is eenvoudig te vinden op de
<site>.